top of page
Search
  • רינה להב

תרגילי מגע

בתחום הטיפול המיני קיימים תרגילים שונים שנועדו להעמיק את האינטימיות ולהעצים את הקשר בין זוגות. תרגיל אחד כזה כולל יצירת חלל נעים שבו בני הזוג נפגשים פעמיים בשבוע, לבושים בלבוש נוח. בשלב הראשוני הם מקבלים הנחיה לעצום עיניים ולהקשיב לבקשות ולרצונות של עצמם בנוגע למגע - בהתחשב בסוג, מיקום בגוף, עוצמה וקצב. עם זאת, בשלב השני, המתמקד בשיתוף אותם רגשות, משאלות וכמיהות עם בן זוגם, נכנס לתמונה הכוח הטרנספורמטיבי האמיתי של התקשורת. במאמר זה נחקור את המשמעות של שלב זה.

ונדגיש את החשיבות של תקשורת ברורה וחומלת.


במערכות יחסים אינטימיות, הפעולה של שיתוף הרצונות והגעגועים העמוקים ביותר שלנו יכולה להיות מרגשת ומרתיעה כאחד. שאלות וחששות רבים עלולים להתעורר, ולגרום לנו להסס ולשמור על האני האמיתי שלנו מוסתר מהשותפים שלנו. עם זאת, על ידי חקירת הפחדים הללו והבנת היתרונות של תקשורת פתוחה, נוכל לצאת למסע טרנספורמטיבי לעבר תובנות עמוקות יותר וקשרים חזקים יותר.


הפחד מפרשנות שגויה ודחייה:

דאגה נפוצה אחת שלעתים קרובות מונעת מאיתנו לחלוק את הרצונות שלנו היא הפחד להיות לא מובן או לדחות על ידי בני הזוג שלנו. אנו חוששים שכוונותינו לא יובנות במדויק, מה שיוביל לאכזבה או עימות אפשרי. עם זאת, תקשורת יעילה כרוכה בהקשבה אקטיבית ואמפתיה. על ידי ביטוי ברור וניהול דיאלוג פתוח, אנו מגדילים את הסיכויים להיות מובנים ויוצרים מרחב להבנה הדדית.

החרדה מפגיעות:

פתיחה לגבי הרצונות והגעגועים שלנו דורשת פגיעות, שכן אנו חושפים את האני האמיתי שלנו בפני בני הזוג שלנו. קיים חשש שהבקשות או ההעדפות שלנו עלולות להיתפס כלא מושכות או לא רצויות, ולעורר רגשות של בושה או גועל. חשוב להכיר בכך שאינטימיות אמיתית כרוכה בקבלת חוסר השלמות אחד של השני ועבודה משותפת כדי ליצור סביבה בטוחה ולא שיפוטית לתקשורת פתוחה.

הפחד מנטישה ואובדן:

שיתוף ברצונות העמוקים ביותר שלנו יכול גם להחדיר את הפחד מפני נטישה ואובדן. אנו מודאגים מכך שעל ידי חשיפת האני האמיתי שלנו, בני הזוג שלנו עשויים לדחות אותנו או להתרחק מהקשר. עם זאת, חשוב לזכור כי אינטימיות אמיתית משגשגת על אמון ואותנטיות. על ידי הבעת רצונות וצרכינו בכנות, אנו מספקים הזדמנות לשותפים שלנו לתמוך ולטפח אותנו. הבסיס למערכת יחסים חזקה טמון בנכונות לנווט באתגרים יחד, לטפח תחושת חיבור עמוקה יותר.

חשיבות הפשרה:

דאגה אחת שמתעוררת לעתים קרובות כאשר בוחנים לשתף את המשאלות והגעגועים שלנו היא חוסר הפשרה הפוטנציאלי. אנו חוששים שהשותפים שלנו לא יסכימו עם הבקשות שלנו, מה שיותיר אותנו בתחושה שלא נשמעת או לא מתמלאת. עם זאת, חיוני לגשת לדיונים הללו בראש פתוח ובנכונות למצוא בסיס משותף. באמצעות תקשורת יעילה ומחויבות משותפת להבנת נקודות המבט של זה, ניתן להגיע לפשרות המכבדות את הצרכים והרצונות של שני האנשים.

לחבק את המסע לעבר אינטימיות:

בעוד שפחדים מאי הבנה, דחייה, נטישה ופשרה עשויים להרתיע אותנו בתחילה מלחלוק את הרצונות והגעגועים שלנו, התגמול של אינטימיות אמיתית עולים בהרבה על חששות אלה. דרך סיפור המסע של המטופל שלנו, אנו רואים שבאמצעות אימוץ הפגיעות, הקשבה פעילה וטיפוח תקשורת פתוחה, אנו יכולים לבנות אמון ולצאת לדרך טרנספורמטיבית לקראת חיבור עמוק יותר. הבה נזכור שהכוח האמיתי של השיתוף טמון בפוטנציאל לצמיחה, הבנה ויצירת שותפות אינטימית ומגשימה עמוקה.

218 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page