top of page
Search
  • רינה להב

פערים בחשק מיני - הזמנה למסע



כשזוגות מגיעים אלי לטיפול מיני, הם מרבים להזכיר "פער רצון" בזוגיות שלהם. זה כאילו אחד מבני הזוג רוצה להגביר את הווליום על אינטימיות, בעוד שהשני מעדיף גישה נינוחה יותר. עכשיו, זה העניין - כמטפלת, אני חייבת להיות כנה ולהודות שלא הלכתי להוגוורטס (בית ספר לכישוף וקוסמות) כדי ללמוד איך לסלק את הפער הזה בקסם. מסתבר שזה לא כל כך פשוט!

פער הרצון הזה נובע למעשה מההרכבים ההורמונליים הייחודיים בגופנו. זה כמו ה-GPS ההורמונלי האישי שלנו. אז, שום כמות של אברקדברה לא יכולה לגרום לזה להיעלם. אבל אל תפחדו, כי יש לי כמה טריקים בשרוול!


ראשית, אני ממליצה להבין ולהעריך את ההבדלים ברצונות שלנו. חשוב להכיר שלכולנו יש מפות הרפתקאות הורמונליות משלנו, המנחות אותנו במסע הזה שנקרא אינטימיות. על ידי הבנה וקבלת ההבדלים הללו, אתם יכולים להתחיל לנווט את הפער עם אמפתיה חדשה.

לאחר מכן, נחקור את המחוזות הקסומים של אינטימיות ומיניות. אני אהיה המדריכה שלכם, ואשפוך אור על המשמעות של מונחים אלה עבור כל אחד מכם. ביחד, נפתור את התעלומות ונגלה מה באמת מצית את הרצונות שלך.

אבל רגע, יש עוד! נצלול גם לעולם הקסום של תקשורת פתוחה וכנה. על ידי הנפת שרביטים של הבנה וכבוד, נוכל ליצור מרחב בטוח לדון בצרכים, רצונות ורצונות שלך. כאן מתרחש הקסם האמיתי - גישור על הפער ומציאת דרכים לפגוש אחד את השני באמצע הדרך.


אז, זוגות יקרים שלי, בואו נצא להרפתקה הזו ביחד. אמנם אין לי שרביט קסמים, אבל יש לי את הידע והכלים לעזור לך לנווט בפער הרצונות וליצור חיבור מספק וקסום יותר. ביחד, נוכל לגרום לקסם לקרות!


מה יתרחש בטיפול ,נדבר על נשים ועל המחזור החודשי המופלא שלהן. כשההורמונים מבצעים את הריקוד המיסטי שלהם, האסטרוגן תופס את אור הזרקורים, מגביר את זרימת הדם ומוסיף מגע של סיכה לאזור האגן. זה כמו מתכון סודי לתשוקה, מבשלת חושניות כהכנה לרגעים פוטנציאליים של יצירת תינוקות. אבל רגע, יש תוספת של קסם! במהלך אמצע המחזור המיסטי, הורמון luteinizing (LH) פורץ למקום, מכריז על "זמן הביוץ!" עלייה זו בהורמונים מובילה גם לעלייה בטסטוסטרון, ומוסיפה ניצוץ נוסף לקלחת המבעבעת של החשק המיני.


בהמשך נעביר את הפוקוס שלנו לג'נטלמנים. גברים, שהתברכו בנשמותיהם ההורמונליות האיתנות, מתהדרים בפרופיל הורמונלי עקבי יותר. הטסטוסטרון, השליט האדיר של ההורמונים הגבריים, שומר על להבת התשוקה בוערת בהתמדה. זה כמו שיקוי קסם אמין ששומר על החשק המיני שלהם לאורך כל החודש, עם רק שמץ של תנודות.

עם זאת, החשק המיני אינו נשלט רק על ידי הורמונים. הו לא, יש שילוב של גורמים קסומים אחרים במשחק. מתח, עייפות, עצבות, פחד, אכזבה, ציפיות ודינמיקה של מערכת היחסים יכולים להטיל כישוף משלהם על הרצון והחשק. אבל אל תפחד! על ידי תקשורת פתוחה, הבנת העדפות אחד של השני ואימוץ אינטימיות לא מינית, אתה יכול להקסים את המשושים המציקים האלה ולהעלות באוב את הרגעים הקסומים שלך.

אז, בין אם אתה גיבורה מונעת הורמונים או גיבור אמין, זכור שהחשק המיני הוא סם ייחודי לכל אדם. אמצו את הקסם, פתחו בשיחות לב עם בן/בת הזוג, ותנו למטפלת המינית הצנועה להיות המדריכה הנאמנה שלכם דרך פיתולי התשוקה. ביחד, נטיל כישופים של הבנה ונביא הרמוניה להרפתקאות החשק המיני יוצאות הדופן שלך!


מחכה לכם בקליניקה ...


הצצה מה נלמד בטיפול -



שבוע ראשון : יום 1 (היום הראשון למחזור) עד יום 7: אסטרוגן עולה

במהלך השבוע הראשון של המחזור שלך, רמות האסטרוגן נמוכות ביותר ועולות בהדרגה. בתחילת השבוע הזה, השילוב של אסטרוגן נמוך ואי נוחות מחזורית, כאבים ועייפות, עלול לגרום לך להרגיש קצת שקט ונוטה להישאר בבית. עם זאת, כשהאסטרוגן עולה במהלך השבוע, זה ישפר את מצב הרוח, האנרגיה והסבלנות שלך, ויגביר את הרצון שלך לקשרים חברתיים ולהרפתקאות. את תהי יותר אופטימית ובעלת מוטיבציה .המהירות שבה משפיעים היתרונות ההורמונליים הללו משתנה מאישה לאישה. זה תלוי ברגישות שלך לתנודות הורמונליות והאם את צורכת מספיק מזונות עשירים בברזל כדי לפצות על אובדן ברזל במהלך המחזור שלך. רמות ברזל נמוכות עלולות לגרום לעייפות, ערפול נפשי ומצב רוח ירוד. מבחינת חשק מיני בשבוע הראשון את עלולה גם לחוות עניין מוגבר ברומנטיקה ועלייה מתמדת בחשק המיני. כתוצאה מכך, את עשויה לחפש הזדמנויות להכיר אנשים חדשים או לבלות יותר זמן עם בן הזוג הנוכחי שלך. 


שבוע שני : 8 עד הביוץ (שהוא יום 14 במחזור של 28 ימים): האסטרוגן והטסטוסטרון עולים עד לשיאם

במהלך השבוע השני של המחזור, רמות האסטרוגן ממשיכות לעלות, ומחזירות את כל ההשפעות החיוביות שחוו בשבוע הראשון. מצב הרוח, האנרגיה והסבלנות שלך ממשיכים לעלות, ואת משתוקקת להרפתקאות חדשות ולאינטראקציות חברתיות. אסטרוגן גבוה גורם לך להיות אמיצה יותר, בטוחה יותר ומוכנה להתמודד עם אתגרים. אסטרוגן גבוה גם מעורר שחרור של אנדורפינים מסיכת כאב במוח, מה שהופך פעילויות לא נוחות לפחות כואבות במהלך השבוע הזה בהשוואה לשבועות אחרים במחזור שלך. בנוסף, הרמה הגבוהה של האסטרוגן מגבירה את הביטחון שלך במראה החיצוני שלך. למעשה, זה משפר בעדינות את תווי הפנים שלך, מה שהופך אותם מעט יותר סימטריים ומגביר את האטרקטיביות. הורמון נוסף הממלא תפקיד מפתח בשבוע השני הוא הטסטוסטרון, שעולה לקראת החלק האחרון של השבוע. עלייה זו בטסטוסטרון הופכת אותך ליותר אימפולסיבית, נועזת ותחרותית. החשק המיני שלך, שכבר גבוה במהלך השבוע הזה, עולה עוד יותר עם העלייה בטסטוסטרון. עם זאת, חשוב לציין שחלק מהנשים עלולות לחוות חרדה או מתח רב יותר במהלך השבוע הזה עקב גירוי יתר שנגרם כתוצאה מאסטרוגן גבוה הגורם לעוררות במוח. פעילויות כגון מדיטציה, יוגה, פעילות אירובית מתונה כמו הליכה מהירה ותה קמומיל יכולות לעזור להפחית חרדה.


שבוע שלישי : מתחיל למחרת הביוץ ונמשך 8 ימים (שזה יום 15 עד יום 22 במחזור של 28 ימים): הפרוגסטרון עולה; אסטרוגן וטסטוסטרון יורדים במחצית הראשונה השבוע, ואז האסטרוגן עולה שוב

בשבוע השלישי של המחזור שלך, ישנם שני שלבים ברורים שצריך להיות מודעים אליהם. במחצית הראשונה, אתה עלול לחוות שלב "טרום-PMS", שהוא כמו גרסה קצרה ופחות אינטנסיבית של תסמונת קדם-וסתית (PMS). התסמינים בשלב זה יכולים לכלול עצבנות, עייפות ומצב רוח ירוד. בדומה ל-PMS, שלב זה שלפני PMS נגרם על ידי ירידה באסטרוגן. בעוד שרוב הנשים מודעות לכך שהאסטרוגן צולל פעם אחת במחזור שלהן - בששת הימים שלפני המחזור שלהן - לא הרבה מבינות שיש למעשה שתי נפילות אסטרוגן בכל מחזור (ראה תרשים למעלה).למרבה המזל, במחצית השנייה של השבוע השלישי שלך, האסטרוגן מתחיל לעלות שוב, מקל על כל תסמיני טרום-PMS מטרידים ועוזר לייצב את מצב הרוח שלך.

במהלך השבוע השלישי, רמות הפרוגסטרון עולות. להורמון זה יש השפעה מרגיעה, שיכולה לגרום לך להרגיש איטית יותר, זהירת יותר, ומעט מטושטשת נפשית ועייפות פיזית. אם את רגישה לפרוגסטרון, שלב זה עשוי להיות גם זמן שבו אתה חווה שינויים במצב הרוח או דמעות. אם את אוכלת מעט מדי בשלב זה, כמו דילוג על ארוחה או לא אכילה מספיק, אתם עלולים לחוות שינוי משמעותי במצב הרוח, שיוביל לתחושות של כעס או עצב. הסיבה לכך היא שפרוגסטרון יכול לגרום לנשים להיות רגישות יותר לירידות ברמת הסוכר בדם במהלך השבוע הזה. פשוט לאכול באופן קבוע ולהגיב להתקפי רעב יכולים לעזור לייצב את מצב הרוח שלך.

בעוד שפרוגסטרון עשוי להוריד את החשק המיני שלך, מחקרים מראים שהוא יכול לגרום לך להרגיש קרוב יותר רגשית לבן הזוג שלך. את עלולה למצוא את עצמך משתוקקת ליותר חיבוקים ואחיזת ידיים במהלך הזמן הזה.


שבוע רביעי: 6 הימים האחרונים של המחזור שלך: אסטרוגן ופרוגסטרון צולל 

בשבוע הרביעי למחזור שלך, רמות האסטרוגן יורדות לפני המחזור שלך. ככל שהאסטרוגן נמוך יותר, כך הוא עלול להשפיע על מצב הרוח שלך, לגרום לך להרגיש עצובה, עצבנית או חרדה.עם זאת, חשוב לציין שלא כל הנשים חוות מצבי רוח רעים במהלך השבועות שלהן לפני הווסת. גורמים כמו גנטיקה ואורח חיים בריא (כולל שינה טובה, תזונה מזינה, פעילות גופנית סדירה וניהול מתח) יכולים להשפיע על חומרת העצבנות הקדם-וסתית.באופן כללי, ירידה באסטרוגן יכולה להפוך אותך ליותר צינית, פסימית וביקורתית, מכיוון שהיא נוטה להסיט את המיקוד שלך לכיוון השלילי ולא לחיובי. הלך הרוח הזהיר הזה עשוי להוביל אותך להעדיף אפשרויות מוכרות על פני בחירות חדשות או לא שגרתיות.באופן מפתיע, השבוע הרביעי הוא בדרך כלל לא השבוע העייף ביותר במחזור שלך. ההבחנה הזו מגיעה בדרך כלל לשבוע השלישי שבו רמות הפרוגסטרון עולות. כאשר הורמון ההרפיה (פרוגסטרון ) יורד במהלך שבוע מחזור זה, אתה עלול לחוות חיזוק קל באנרגיה.

במהלך השבוע הזה, החשק המיני שלך עשוי לחזור, למרות שזה לא נובע ישירות מהורמונים. מאמינים שהגוף מתכונן לווסת, מגרה את קצות העצבים מתחת ומגביר את החשק המיני.


הגבר והטוסטסטרון

כשאנחנו מדברים על 'מחזור' של גבר, אנחנו מדברים על מחזור הטסטוסטרון שלו. גברים חווים למעשה מחזור טסטוסטרון מלא כל 24 שעות, עם שיאים ושפל ברמות הטסטוסטרון במהלך תקופה זו שמשפיעים על מצב הרוח, הגישות וההתנהגות. הטסטוסטרון בגברים מגיע לשיאו בשעות הבוקר המוקדמות, ויורד בהתמדה לאחר 9 בבוקר לאורך היום. רמות הטסטוסטרון בגברים נמצאות בשפל הנמוך ביותר בלילה, לפני השינה. רמות הטסטוסטרון של גברים מצטברות בן לילה, וזו הסיבה שהן בשיאה בשעות הבוקר המוקדמות.

לגברים מעל גיל 45 יש פחות טסטוסטרון מגברים צעירים יותר - הם גם נוטים לרמות טסטוסטרון יציבות יותר לאורך כל היום.

מה מוריד? חוסר השינה :טסטוסטרון נבנה בלילה, במהלך שנת REM. לכן, שינה באיכות ירודה מפחיתה את רמות הטסטוסטרון.מחקר אחד על גברים צעירים ובריאים הגביל את השינה שלהם מ-8 שעות ו-55 דקות בלילה ל-4 שעות ו-48 דקות בלילה.רמות הטסטוסטרון בגברים נמצאו נמוכות בהרבה לאחר הגבלת שינה מאשר לאחר שנת הלילה הנינוחה. לחץ: ידוע שרמות הטסטוסטרון מפחיתות כאשר גבר נמצא במתח.זה כולל הן מתח פסיכולוגי כגון פחד וחרדה והן מתח פיזי וממשי כגון כאב. יתר על כן, מחקר מצא גם שלחץ ציפייה - כמו דאגה לאירוע עתידי - יכול גם להפחית את רמות הטסטוסטרון בגברים



מחכה לכם בקליניקה...

273 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page