top of page
Search
  • רינה להב

מיניות- תקשורת זוגית ומינית


תחושת בטחון מצמיחה בנו רוגע , ריכוז , סקרנות ,חקירה ואתגור גבולות. רק במרחב בטוח במאה אחוז הצמיחה האישית והמינית תתאפשר. תחושת בטחון זה צורך אנושי ראשוני. תחושת בטחון, היא כמו יצירת אומנות , חייבים לצייר אותה. כמו האומן הלוקח צבעים ומברשת ועובר מסע ,כך גם אנחנו צריכות לבנות עבורנו מרחב בטוח. יש לקחת אחריות על הבטחון שלנו ולהבין מה יתן לנו תחושת בטחון ומה הופך אותנו לפגיעות. בטחון ותחושת בטחון זה דבר סובייקטיבי ואישי. השאלה ,שצריכה להשאל היא -מהו מרחב בטוח עבורי!


בזוגיות ומיניות בהם המרחב אינו בטוח. אנו נמנעות מכניסה לתוכו.

בטיפול אני פוגשת נשים, שמפגש עם מיניות מעורר מלא רגשות, מחשבות ותחושות מציפים ושלילים . יש את רגשות האחר ,שעלול לחוש אכזבה, עצבות, כעס,  תחושת דחייה, חוסר אהבה, תחושה שלא רואים את צרכיי. יש אותי שחשה כאב פיסי, עצב, תחושת אשמה, כעס , תחושת חודרנות, ריצוי, דריכות וערנות יתר, תחושה שאני פגומה, פחד מפני נטישה של האחר, פחד לעורר רגשות קשים אצל האחר ולעורר ציפיות אצלי והאחר שלא יתגשמו, תחושה שהאחר לא יקבל אותי על כל חלקיי וכתוצאה מכך אני מתחילה לצמצם או להסתיר חלקים.


בואו נעצור לשניה ונחשוב ; אין שום סיבה להיכנס למרחב אינטימי, הכולל חיבוק,כרבול,מגע עוטף, אם בעקבותיו נשלם מחיר נפשי ופיסי קשה וכואב. אנחנו חכמות ונבחר להמנע. הימנעות ,ממפגש אינטימי ,יעצור את שטף הרגשות הקשים והכואבים ותקל בטווח הקצר. אולם, בטווח הרחוק, החוויה השלילית שלנו לגבי אינטימיות , לא תשתנה ואף תחריף. אנחנו צריכות ליצור עבור עצמנו מרחב בטוח במאה אחוז.


מהו מרחב בטוח? זהו מרחב בו הקול שלך לגיטימי והוא נשמע בצורה ברורה וחד משמעית. כדי שזה התקיים צריך מספר שלבים חשובים. את צריכה לחשוב איך נראה המרחב הבטוח שלי . אם אני מתקשה לנסח זאת יש מספר סיבות : פעם ראשונה ששואלת זאת, חשש שהקשבה לעצמי עלול להוביל לאובדן האחר; צאי למסע בין הדפים ותתחילי לחקור , לקרוא, להסתקרן ולשאול , מה אני צריכה כדי שהמרחב שלי יהיה בטוח עבורי.

השלב השני הוא האומץ לתקשר את ההבנות החוצה. לשם כך צריך אומץ ואמונה, לתקשר מול עצמי ומול האחר.להגיד בצורה ברורה איך המרחב שלי צריך להראות - מה בטוח ,מה עושה אותי פגיעה, גבולות.

השלב האחרון הוא שלב משמעותי וחייב להתקיים . השלב הזה תלוי באחר המשמעותי , שתפקידו הקשבה וכבוד הרצונות והצרכים , במאת האחוזים. פספוס באחוז יהפוך את המרחב ללא בטוח . הבנה עמוקה שקולה של בת זוגתי במרחב משמעותי וראוי להשמע. מילת המפתח זה בטחון והקשבה , אנחנו כרגע לא בחפוש אחר עונג והנאה. אין סקרנות ועונג במרחב ,שאינו בטוח. יש רק דריכות וסכנה. בן הזוג הוא גורם משמעותי במשוואה, הגיוס וההבנה שלו לתהליך המשותף , משמעותי ביותר. אין הצלחה בלעדיו כזוג. אם הוא לא מגויס לתהליך- התהליך לא יניע את עצמו.


כרגע המוח מבין שמפגש אינטימי הוא מפגש לא בטוח. כנסו איתי לתוך מפת המוח שלכם. חפשו את השטח במוח, שמסמל מפגש אינטימי. תדמיינו שיש שם קערה רחבה ועמוקה. גשו לקערה והתבוננו פנימה. בתוך הקערה יש משולשים ועגולים בגדלים שונים. העיגולים מסמלים חוויות/מחשבות/תחושות ורגשות שלילים בנוגע למפגש מהעבר וההווה עם מפגשים אינטימים. משולשים מסמלים חוויות חיוביות ובטוחות. ההבדל בגדלים מייצגים הבדל בעוצמת החוויה. עגול גדול חוויה שלילית עוצמתית ומשולש קטן חוויה חיובית קטנה.


עכשיו קחו דף ורשמו מה אחוז המשולשים (חוויות חיוביות- בטוחות ) ומה אחוז העיגולים (חוויות שליליות- לא בטוחות). לאחר מכן רשמו, מה הגודל השולט בכל צורה גיאומטריה. לאחר שרשמתם, התבוננו ותראו מה המוח שלכם למד על מפגש אינטימי.  המוח לומד מחוויות והתנסויות סביבתיות. המוח לומד מרגע הלידה ועד המוות. מה הוא למד על מפגש אינטימי? האם המרחב בטוח וקשוב או מרחב המעורר תחושות לא נעימות. האם הקערה שלנו עמוסה בעיגולים גדולים והמשולשים קטנים ונמצאים בתחתית הקערה ומוסתרים.

המטרה היא עבודה של שינוי יחס ונפח. שינוי היחס בין עיגול ומשולש לטובת המשולש. במקביל הגדלת הנפח של המשולשים. להתחיל לייצר משולשים גדולים/בינונים וקטנים כך, שתכולת הקערה תשתנה. ככל, שתכולת הקערה תשתנה המוח ישתנה בהתאמה. המוח יבין שמפגש אינטימי הוא מפגש בטוח. כי הקערה תתחיל להתמלא בחוויות המאשרות זאת.


העבודה והשינוי האמיתי , המפתח לשינוי, נמצא בידכן, כיחידה וכזוג. אתם צריכים להפוך את הקערה על פיה- לפעול בניגוד למה שלמדנו, לצאת מהימנעות - להתבונן על הבעיה בגישה שונה וחדשה וליצור כל יום משולש חדש•


תזכרו לא תשעים ותשע , מאה!


 

125 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page